Persoonsalarmering in uw eigen huis in de wijk

Persoonsalarmering is een veilige en gemakkelijke oplossing om in geval van nood snel deskundige hulp te vragen. Door middel van een hals- of polszender kunt u dag en nacht op uw personenalarmering vertrouwen. Met een druk op de knop krijgt u contact met een professionele hulpverlener. Een veilig gevoel, ook voor de mensen om u heen.

U woont zelfstandig in uw eigen woning en dat wilt u graag blijven doen. Het kan gebeuren dat u plotseling en direct hulp nodig heeft. Bijvoorbeeld omdat u gevallen bent of omdat u zich ineens niet goed voelt. Dan wilt u de zekerheid dat u iemand kunt waarschuwen, zo snel mogelijk. Persoonsalarmering biedt dan uitkomst.

Let op:

Alle informatie op deze pagina gaat over persoonsalarmering in uw eigen huis in de wijk. Woont u in een appartement in Westerholm dan is de persoonsalarmering standaard onderdeel van de dienstverlening.

Hulp persoonsalarmering

Hoe werkt het?

U krijgt een klein zendertje om uw hals of pols, met een knop erop. Met één druk op de knop komt u in contact met de centralist van Zorgcentrale Noord. De centralist stelt u enkele vragen en beoordeelt welke hulp gewenst is.

Kunt u de centralist niet verstaan of kunt u niet spreken, dan ziet de centralist in het systeem wie u bent, waar u woont en wie ze moet inschakelen om u te helpen. De centrale is altijd bereikbaar, 7 dagen per week en 24 uur per dag. De centralist zal voor de opvolging van uw alarmering passende hulp inschakelen.

Dat kan zijn:

  1. Uw eigen mantelzorger of contactpersoon;
  2. Een professionele medewerker van Westerholm;
  3. Een combinatie van beide.

U maakt zelf de keuze. Als u kiest voor professionele opvolging van Westerholm dan is binnen 30 minuten een professionele hulpverlener bij u.

Hoe vraagt u persoonsalarmering aan?

U kunt contact opnemen met de wijkverpleegkundige. U kunt haar bereiken via 050 – 534 21 22. Zij komt bij u thuis en informeert u over de mogelijkheden. Zij regelt met u de administratieve zaken en zorgt dat het proces van installatie van de techniek in werking wordt gesteld.

Techniek

Persoonsalarmering bestaat uit een basistoestel en een zendertje. Op een centraal punt in huis wordt een alarmmelder geplaatst die op uw telefoon wordt aangesloten. De telefoon kunt u gewoon blijven gebruiken. Het zendertje draagt u om uw hals of pols. De plaatsing van de alarmmelder en de zender kan gebeuren door Torion, de plaatselijke welzijnsorganisatie, of door Zorgcentrale Noord. Indien gewenst kan de wijkverpleegkundige u hierover informeren.

Zorg wonen Westerholm v2

Toegang tot uw woning

Om hulp te kunnen verlenen moet de professionele hulpverlener toegang krijgen tot uw woning. Als u kiest voor professionele opvolging door medewerkers van Westerholm, dan stelt u een sleutel van uw woning beschikbaar aan Westerholm. De sleutel komt in een beveiligde kast in Westerholm te hangen.

Kosten van persoonsalarmering

Er is een onderscheid in de kosten voor techniek en voor hulpverlening. De kosten voor techniek betreffen eenmalige installatiekosten en maandelijkse abonnementskosten. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van de leverancier van de apparatuur (Torion of Zorgcentrale Noord).

Voor de kosten van de professionele opvolging betaalt u jaarlijks € 28,50 aan Westerholm. Daarnaast betaalt u per opvolging € 18,55 per kwartier. Hiervoor krijgt u een nota toegestuurd.

De mogelijkheden om voor vergoeding van de kosten van persoonsalarmering in aanmerking te komen, zijn beperkt tot alarmering op medische gronden en afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan u informeren over de vergoedingsmogelijkheden.

Via onderstaande links vindt u meer informatie:

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen via telefoonnummer 050 – 534 21 22.

U kunt ook een e-mailbericht sturen naar info@westerholm.nl.